30 mars 2009

VÅRFIN

Så här fin skall jag vara i vår.
Jag och min lilla mamma var till
Katarina på Lilla Ugglebo strax
utanför Örebro i dag på förmiddagen.
Hon har sååååå mycket snyggt.
Jag inhandlade denna klänning i lite
beige/grått samt den vita toppen,
den syns inte så bra under tröjan
men den har 3/4 ärm och super skön.
Underkjol ska jag sy en själv.
Allt detta tillsammans med min
vita virkade tröja, jag bara säger
uj uj uj va fint.
Vi tog en sväng till Min Skattkammare
också, där finns Kicki alltid lika
go och glad.
Där handlade jag lite småsaker,
jag visar nästa gång.
Nu väntar sängen!
Kramis Nettan
PS. Vill ni hitta till Katarina och Kicki
kolla i min länk lista, deras butiker är
väl värda flera besök. DS

10 kommentarer:

Eddan sa...

Hej!

Jo du, nu är skidpremiären avklarad och efter det första trevande åket kändes det jättebra. Hur kul som helst :-)!

Vad vårfint du har gjort det i bloggen. Här är det hur mycket snö som helst - nu får det faktiskt lov att bli vår här också.

Såg att du nämnde Flava. Marie kan verkligen konsten att göra fina paket. Jag var in där häromdagen och hon hade fått in massor med fina saker, farligt farligt för plånboken ;-).

Det såg ut som om du också hade fått in mycket fint till din butik. Jag skulle aldrig kunna ha en egen affär - alla saker skulle bäras hem till mig istället ;-) :-D

Välkommen upp till Funäs. Jag skulle tro att det går att boka påskbuffé på hotellet. Har faktiskt aldrig varit där själv (annat än grillbufféerna de brukar ha) men skulle inte tro att det är några problem. Bokar man bara i tid så borde det väl finnas ngn plats även för icke-hotellgäster.

Må så gott!

Kram från Anette

Roses & Angels sa...

Hej! MEN så fin vår sida du har!!! Jag har bytit blogg för att jag inte kunde lägga in min header. Hoppas vi ses på den nya. Ha det bra kram Christa

Min Skattkammare sa...

Hej där vännen!
Vad roligt att få ett besök av er! Nu känner jag verkligen att det är min tur att komma till dig!!
Tänk vad "hotig" du blir i de där fina kläderna.....uj uj! ;o)
Tack för igår och den jättesöta blomman!
Kram Kicki

Våglyckan sa...

Superfint. Jag var hos henne i förra veckan för första gången och blev såklart sjuk (av köplust och inspiration). Hade inte råd att köpa något men hur tror du det gick ;-)? Min kära mor var med och köpte flaskorna i korg åt mig som jag nu har står i köket. Hon hade dom som prydnad på utsidan när jag var där. Du kanske såg dom? Kläderna vågade jag inte ens titta på med tomma fickor, hi hi. Fin sida du har. Kommer att följa dina pyssel framöver.
Ha en bra dag!
Kram från mig
/Maria

Pixi sa...

Jättesnyggt =)

Sallys hus sa...

Hallå där!

man tackar för reklamen!
Jag hann aldrig in till dig på kvällen.....fick feber o låg på soffan i stället. Hoppas det inte var alltför tråkigt att jobba.
Nu är Kajsa sjuk så vi är hemma....så i dag kanske jag tom hinner pyssla den del...;)
Tänk så fina vi kommer vara i sommar du o jag....hihi...som tvillingar....
å den där koftan den kommer ju du snart ha virkat klar...det hör ju jag det.
Passa dig du...du kanske får så mycket betällningar på sånna sen så du får virka ihjäl dig...

Jag ska verkligen försöka ta mig till din butik sen längre fram i vår...
Kanske Kicki å jag kan boka in oss på en egen tid nån dag.
I morgon får jag 17 kartonger kläder...phu!! så nu vet du vad jag gör resten av veckan...hihi...

ha en härlig dag!
Kram Katarina

hemma hos lilla mej sa...

Vilka snygga kläder ?Är dom dyra?Ja det var supersnyggt.Ha en mysig tisdag kramizzar ~~~~RITA~~~~.

Katarina sa...

Vilka snygga kläder du köpt, verkligen vårfina. Nu är det klart att vi kommer på lördag, ska bli såå roligt. Och så spännande att se vad du fått in för nya grejer. Sen ska du äntligen få betalt för tofflorna. Vad praktiskt att kunna tillverka en kofta själv, önskar jag kunde också. Hör av mig igen senare om ungefät vilken tid vi dyker upp. Ha det så bra!
Kram

Marie sa...

Vilka fina kläder du har köpt...förstår att du känner dig nöjd och glad :)

Thesèse sa...

Hej på dig!
Jag kan göra den helt i vitt om du vill. har precis köpt hem en masa vitt tyg så det blir ok för mig. Ska du ha ett hjärta i händerna med? Å i så fall- färg?.. Du bestämmer om det ska va vingar eller ej..
Kram kram