8 juni 2011

NU HAR DET HÄNT IGEN!

För ett par veckor sedan fick vi 
det smärtsamma telefonsamtalet
att en före detta arbetskamrat
hade lämnat oss.
Man undrar hur många sådana samtal
som rings i Sverige varje dag.
Hur många mammor, pappor och
vänner som blir utan sin livskamrat.
Mina tårar rinner sakta ner för mina kinder,
men vad hjälper det jag får ingen tillbaka.
Jag beslutar tillsammans med min minsta
dotter att vi måste göra något för alla
som drabbas av denna grymma sjukdom
CANCER.
Vi tillverkar en liten blomma som finns
till försäljning i min illa butik.
Blomma kostar 25:- st.
10:- går direkt till Cancerfonden.
Blommorna finns alla tänkbara färger.
Så nu alla tjejer, killar,gummor och gubbar
är det dax att vi hjälps åt att göra något
för våra cancersjuka medmänniskor.
Kanske med en liten blomma och din hjälp
kan forskningen ta ett steg framåt.
Ett viktigt steg.
Ame, Ivar, IngBritt och morfar Josef
Ni fattas oss.
Ni som inte kan komma till butiken skickar vi 
naturligtvis din blomma, Skicka 25:- i ett kuvert
lägg också i ett frankerat kuvert med din adress
på så kommer blomman med posten inom ett par dagar.

Vi tackar på förhand och hoppas
att våra blommor skall synas i hela
vårt avlånga land.
Tillsammans är vi starka.

Kram
Nettan & Linnea 
 

6 kommentarer:

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej....

ja fy vad det är hemst.Fick för 3 v sedan reda på att min bästa vän,min andra mamma hade fått cancer i tarmen....jag gråter konstant.såååå orättvist!

Underbar ide! köper gärna en blomma.kan du mejla mig adressen.
sandin_4@hotmail.se

Kramizzzz nilla

Min Skattkammare sa...

Hej Nettan!
Vilket fint initiativ...
När något så tragiskt händer känner man sig maktlös och vill göra skillnad om det bara är möjligt.
Många hemska sjukdomar begränsar och förkortar människors liv.
Varför måste det vara så.....?
Hoppas ändå, trots det sorgliga, att du får en fin sommar!
Kram Kicki

ingla sa...

Som "överlevare" tackar jag för ditt fina initiativ!!!!
TACK!!

Anonym sa...

En UNDERBAR ide tycker jag! Det måste jag spåna vidare på & fixa nått till butiken jag me! Tack för den iden! det är sådanna som du som gör att vi andra förhoppningsvis oxå hakar på!
Kram på dig kära du!
Lisa/elsesbod

Emma Clara sa...

vilken jättebra idee´!! Cancern har tagit min mamma oxå.....så bra att sälja saker somm ger pengar....Vi har pratat att komma ut till dig....kanske i nästa v...vi hade lust att göra nått kul och mysigt och tänkte då på din butik!

Maria sa...

Vilket fint initiativ Nettan och Linnea, självklart vill jag vara med och stödja!!! Om du/ni mejlar mig er adress, så skickar jag pengar!

Jag tänker på dig... har också upplevt denna sorg... har förlorat föräldrar och släktingar i både cancer och andra obotliga sjukdomar.

Att bidra känns bra... jag hoppas att du får tröst och ro hos de dina!!!

Var rädd om dig!!!
♥Största kramen♥
Maria