20 juli 2009

Nu är det slut på det ljuva livet.
Hemma igen, till vardagen med tvätt och
strykning. Tänk att det är mycket roligare att både
tvätta och stryka i Funäsdalen.
Där är livet så enkelt, man gör bara det
man känner för. Vill jag sitta och virka en hel dag
ja då gör jag det.
Det blev ganska mycket virkat denna gång.
Jag gjorde 3 st söta möss, ja nästan lika
dana som Fröken Elsa gör.
Man kan inte riktigt se sig mätt på dem.
Hyllremsor har det oxå blivit, det är skönt
att beta av beställningar.
Nu måste jag börja att virka tofflor igen,
flera mustofflor på beställning.
Bild kommer senare.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Här kommer bilden på huset som jag lovade
i mitt förra inlägg.
Vilken skillnad!!!!!!!
Det ser lite mörkt ut, men när spröjsen
kommer på fönstren.
Och markisen monteras upp så ser
det nog inte så mörkt ut.
Och i höst skall gubben börja inreda
tvättstuga/groventren så det kanske
är färdigt till vintern.
Det var allt för denna gång!
Kram på er alla.
NETTAN

3 kommentarer:

Golden&Vitt sa...

Vilken skillnad på huset wow! Och välkommen hem igen fast jag förstår att ni velat ha semester läänge till.:)
Själv njuter jag 3 veckor till av Seskarö:)

Visst vill jag fortfarande ha gråa mustofflor...2 stycken, dom vita är ju som prydnad i sovrummet mitt hi hi jag vägrar smutsa ner som.storlek 38 ( båda två)
Och guuud så fina korgar ni virkar, en liten rosa ( 80kr) kan väl oxå få följa med sen i samma paket?
Ha en bra dag/ annika

Katarina sa...

Välkommen hem! Ja, tiden går fort när man har roligt. Men vad lyxigt att få ha ett så fint "extrahus" att få göra fint i (och utanpå). Hoppas du har en bra kväll!
Kram Katarina

Fjällsnipans Alster sa...

Men va fint de blir.... Pappa är så duktig å alla hans hjälpredor såklart!
Vi får se om vi åker dit nått mer innan hösten!
//Fia