9 oktober 2009

MORMORS dagiskille.

Har ni sett vilket litet charmtroll.
Tyvärr bor han alldles för långt bort
för en kram, ja i allafall från mej.
Jag pratar ofta i telefonen med
honom men det är inte riktigt samma
sak. Visst syns det på bilden att han
har blivit storebror?
Man längtar så det värker, hoppas
att vi ses snart. Älskar dej Gustav.
Får jag presentera mormors
lillprins.
Men uj uj uj vad du växer.
1 månad på lördag, vart tar
tiden vägen. Det dröjer än ett
tag innan jag kan prata med
Johan i telefon. Vilka fina killar
du gett mej Älskade Sofia.
Hoppas att vi ses snart, så jag
får snusa lite på dej Johan.
Det finns inget bättre an att
snusa på en bäbis.
Älskar dej min lillprins.
.
.
.
Hittade en jätte fin dikt på en blogg vilken
blogg minns jag inte. Men jag tänkte läsa den
för er, men framför allt för alla mina barbarn.
-
Lilla vännen du väcker känslor jag knappt
trodde fanns, men det gjorde de därinne
någon stans.
-
Du fick dem att vakna, du fick dem att
växa du fick dem så starka.
Lilla vännen jag älskar dej så, mer än du
nånsin kan förstå
Lilla vän du sover sött på mitt bröst jag
finns här om du behöver tröst.
-
Jag vill se dig vakna.
Jag vill se dig växa.
Jag vill se dig stark
-
Lilla vännen att få följa din uppväxt
är en gåva, den störst och bästa det
vill jag lova.
-
Med dessa rader önskar jag alla
en riktigt god natt och trevlig helg.
-
Kram från mormor Nettan

8 kommentarer:

Roses & Angels sa...

Godmorgon!Tänkte ta o kika in, var ett tag sen! Önska dig en trevlig helg! Kram Christa!Ps så fina bilder

annika sa...

Så fina pojkar du har! Dikten ska jag komma ihåg för att ta fram i april då jag blir farmor för första gången,

Anna sa...

HejVännen! Ohh,vad fina killarna är.Förstår att du längtar så efter dem.Tack snälla du för all hjälp med bloggen,vad hade jag gjort utan dig.Nu hoppas jag att jag ska klara mig lite själv.Känns skönt att veta att du finns där om det behövs.Vilken underbart vacker dikt,det är verkligen så det känns.Jag är ju i och försig inte farmor/mormor,men en stolt mamma och faster.Ha nu en jätte skön helg,hoppas att snuvan ger med sig.Ska försöka ge Martin en kram,hur nu det ska gå till bland hundratals "galna" tjejer.
Massor av kramar från mig!

Sari sa...

Vilka godingar!!
Ja, visst är det något alldeles speciellt med små bäbisar!
Jättefin dikt!
Ha en fortsatt trevlig helg!
Kram Sari

NeMa Design sa...

Ja dom är för goa, "gosgubbarna".
Vi kanske snart får träffa dom, hoppas!
Kramis Syster yster.

Anna sa...

Hej Vännen! Hoppas snuvan gett med sig.Tyvärr kom jag inte åt att ge Martin nån kram, men oj, vad bra det var.Vi hade så kul.Hoppas du har haft en skön helg.Jag hör av mig i veckan. Tills dess, ha de så gott!

Kram Anna!

Vit Gladiolus sa...

Gulliga grabbar!!!! ;=)

Ang betongfaten så har jag matolja på faten innan jag lägger på själva betongen på faten! Hur enkelt som helst lossnar de då!!! Så näej, de blir absolut inte förstörda, bara feta och det diskar jag bort sedan!!! ;=)

Så prova du, jag tror att det går bra!!!!


Kram

Golden&Vitt sa...

Men sååå underbart härliga barnbarn du har och grattis till nykomlingen, jasso du har oxå en sofia som ger dej dessa underverk *ler*

Ha en skön vecka, kraamz