7 mars 2010

Jag tror att våren är på väg.

Vilket underbart väder vi har haft i dag.
En sådan dag kallas för Kodak moment,
man blir verkligen sugen på att fota lite.
Här kommer lite bilder.
Var så goda.
Blev lite sugen på att tillverka lite smycken
men jag hann bara att göra dessa ringar.

Ljuvliga pärlhyazinter.
DET ÄR LYCKA DET !
Man känner att livet så sakta återvänder
till oss.
LYCKA är takdropp.

Denna galge heter "Sofia" och
 kommer från NeMa Design,
men det är inget att hänga upp sig på.

Sockor och vantar behövs fortfarande,
stickade i skön babyull.
Ja även hundar fryser om dom små tassarna.
~~~
Det var allt för denna gång.
Ha en bra fortsatt helg.
Kramis Nettan

3 kommentarer:

Fjällsnipans Alster sa...

Alva var verkligen snygg i sockorna..... ska jag göra ett par åt henne me kanske? I rosa?????

Anna sa...

Hej vännen!
Vilka fina ringar du knåpat ihop bara sådär,gud,jag blir så avundsjuk på alla kreativa människor.Jag vill också vara sådär duktig!. Visst har det varit underbart väder i helgen,håller med om att det känns som om livet är på väg tillbaka(av flera orsaker). Här hemma har maken fått ett ryck och började i veckan renovera och måla om i vardags rummet.Det gäller att hänga på när dessa ideèr infinner sig,det är ju inte sååå ofta.Tur att man har starka tonåringar hemma som kan hjälpa till när det ska flyttas runt med möbler hit och dit. Vi fick ju naturligtvis för oss att möblera om också.Nu är i allafall det mesta på plats så nu återstår allt fin lir,och det faller väl på mig,och det gör inte ett dugg!!,för gud vad kul att få pynta om här och där.Förresten, någon miljonär blev vi inte,det luktade väldigt skumt när vi läste oss fram.Vi får hoppas på tur en annan gång.Ha de gott så hörs vi i veckan.
Kramiz!

Sari sa...

Hejsan!
Vilka vackra ringar du har pysslat ihop! Det var inte så bara!
Ja, visst är våren på väg nu!! Idag var det plusgrader ute, fast jag märkte inte så mycket av det...
Ha det bra!
Sari