25 november 2008


VILGOT, MAJKEN & TOR-BRITT

Får jag presentera mina gråa tomtar.


Många köper dessa och har som hustomtar,


dom får stå framme året runt.


Det har blivit ganska många broderade


snöstjärnor på tre år.


Om någon undrar så är den stora ca 40 cm


Mellantomten ca 30 och minstingen ca 20 cm.




Hade tänkt att visa er den finaste tomten


som finns, men min datakunskap räcker inte till det.


Men jag kan berätta att han heter Gustav och bor


i Östersund.


Gå gärna in och titta på honom och hans mammas




Nog om tomtar.


CHOKLADPRALINER


Ibland önskar jag att dessa små skapelser


vore äkta. Man blir så där dödligt sugen


så man nästan kan göra vad som helst för en


ynka liten bit.



Passar på att tacka Pernilla på bloggen


pennyshouse, skulle gärna skicka en


utmärkelse bara jag viste hur man gjorde.


Det är tack vare henne jag har hittat tillbaka


till virknålen. Har provat och virka lite bakverk


men kan inte skryta med att dom blir lika som


Pernillas. Hennes är gudomliga.





Skickar detta hjärta till er alla


som läser min blogg.


Speciellt till min dotter Sofia


som bor alldeles för långt bort,


vi saknar dej varje sekund.


Och till min lilla mamma som jag vet


är inne och smygläser min blogg.


Hälsa pappa att blomman är på ingång.


Och naturligtvis till syster yster, saknar


våra träffar.




På tal om blommor så skall jag i väg och hämta


en herrans massa hyacinter till butiken i morgon.


Så ni som har vägarna förbi kom till oss


och köp era adventshyacinter.



HA DET NU SÅ BRA


OCH


GOD NATT OCH SOV GOTT.



KRAMIS FRÅN NETTAN


Inga kommentarer: