15 februari 2009

JIPPI
Tänk att lilla jag har fått en utmärkelse-
Tack snälla Styg med Stil Therese.
Det är min första award, jag skall
vara rädd om den jag lovar.
Jag skickar den vidare till dessa
fem underbara bloggar.
*1*
Min skattkammare
*2*
Lantlyckan
*3*
Rose and angels
*4*
Fjällsnipan-helt enkelt
*5*
Galleri hönshuset
Tack för att ni finns!
Nu till något helt annt.
TOFFELMANI
Tänkte att jag skulle överaska min
syster och hennes familj med en liten
allahjärtansgåva.
Tyckte att dessa passade nu när det är
så himla kallt.

Hela familjen fick sig ett par tofflor.

Pappa Roger fick dessa sjöinspirerade
raringar, och han blev sååååå glad.

Syster Malin fick dessa näpna små saker.
Ja små och små storlek 38-40 är det.

Och Gullan gosing fick dessa hjärtprydda
skapelser, en liten kråskant passar en söt tjej.

Och till slut allas våran Olle fick ett par
dammsugsliknade saker. Han tyckte att dom
såg så smaskiga ut.
Förutom att virknålen nästan har glödigt av
allt virkande, har jag hunnit med lite
gäster ute i butiken.
Katarina och hennes flickor var här i går .
Jätte roligt att träffa nya bloggkompisar.
Hoppas att vi ses snart i gen.
Kanske styr jag kosan mot Ervalla, man kan
inte vara för säker.
Ha det så gott alla bloggisar.
Och ta hand om varandra.
Många kramar Nettan

11 kommentarer:

Roses & Angels sa...

Hej Tack snälla söta rara du för awarden! Wohooo så glad jag blir. Och så fina ord du skriver. Ha en underbar dag Kram Christa

Anonym sa...

Ett stort grattis till din fina award :)

Vilka underbara tofflor du har virkat, så söta och jag kan tänka mig att de blev väldigt uppskattade :)

Kram Åsa

Thesèse sa...

Hej! och var så god :). Du gör så fina tofflor att jag blir alldeles sjuuuuk! De vita med rosor va ju såå fina.. Men man kan ju inte ha 3000par tofflor hemma, eller?!. Ska fundera till nästa månad på om jag vil beställa ett par till:) Kram på dig min vän!

Katarina sa...

Hej och tack för senast. Så kul att träffas! Vilken fantastiskt härlig butik du har. Jag kommer tillbaka, förmodligen med mor och far i släptåg också... Ha nu en riktigt trevlig kväll!

Kram Katarina

Thesèse sa...

Hjärtat är ca 15-17cm. 75:- portot vet jag inte vad det blir men det kan ju aldrig bli mer än 20:-, har inte skickat så mkt så jag har inte så stor koll.. Kram

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej hej1

GRATTIS TILL AWARDEN !

underbara tofflor...kul med lite nya ideer...

Kramizz Nilla

Golden&Vitt sa...

Men åhh Nettan så lyckligt lottade din systers familj är, helt galet läckra tofflor alla fick:)

Grattis till din award.

Nu håller jag tummar för alla i toffel tävlingen. Ha en bra vecka/kram annika

Line sa...

Tjingeling! Tack snälla du för att du vill följa min blogg =) Kan hända att jag varit här och skrivit detta förut....senil?! Men i så fall menar jag det den här gången också, fniss! Underbara tofflor...vilket jobb du lagt ner...ser härliga ut!!!! Hoppas du får en bra vecka...

KRAM

paula sa...

oj så mysiga tossor du har gjort ,helt bedårande
ha det bra

Katarina sa...

Halloj igen! Lite kort varsel men föräldrarna är ev på väg ner på onsdag och jag undrar om du är i butiken då. Vet du om Bruna Boden är öppen den dagen?

/Katarina

Pixi sa...

Vilken härlig familjepresent!!! Jättefina! =)