25 mars 2009


ÄNTLIGEN!!!!!!

Kom varorna som vi väntat på, man

känner sig som ett barn på julafton.

Men innan jag visar vad som kom,

ska jag visa er gardinen i köket. Nu

är det så att den inte är riktigt färdig,

troligtvis blir den aldrig det.

Det saknas knytband, jag hatar

att sy knyband.


Det var ur dessa böcker som jag hittade

monogrammet. Tänk vad mycket fint det finns.

Och vilket jobb dom la ner förr på sia

lakarn och kökshanddukar.


Och sedan får jag ju inte frångå mina vanor och

visa lite tofflor. Dessa fick min mamma och

pappa i en sen alla hjärtanspresent.


Pappa önskade sig ett par röda, så det fick

bli ett par äppletofflor. Observera att det

ena äpplet är lite maskätet.

Mamma ville ha "musarna".

Jag hoppas att dom inte går och halkar nu,

för dom kan vara lite hala. Vill inte ha några brutna

lårben på mitt samvete.




Så här såg det ut igår eftermiddag, killen från DHL

var snäll att dra in hela pallen i butiken.

Ulla är i full fart med att ta bort all plast som

var virat runt. Hon tycker att det är såååå

spännade. Och visst är man nyfiken, konstigt vore

ju annars. Själv fick jag avbryta uppackandet

för att åka och jobba. Inte roligt!



Söta burkar för kaffe, the, smör och salt.

Allt i grädd vitt och till mycket bra priser.



Korgar kan man inte få för mycket av.




Mycket fina hus i många olika storlekar.

Dom största husen är inglasade, perfekt att

ha ute. Dom lyser så fint.



Lite ägg, vi har inte köpt in så


mycket till påsken. Men lite måste man ju ha.



Dessa små söta flaskor passar utmärkt att ha i

påskriset. Kanske med en lite blomma i.

Har en större flaska oxå som jag glömde att

ta kort på. Minnet är inte som det har varit.


Och så kronan på verket. Den blir kalasfin

att ha i blomkrukan till våren.

Hade köpt lite penseer, men glömde dom ute

i går. Ja det kan ni säkert lista ut vad som

hände med dom. Dom frös ihjäl.



Kunde inte låta bli att beställa nytt papper oxå.

Det finns väll inget roligare än ett fint inslaget

paket. Kanske skulle man fråga Marie på Flava

i Funäsdalen om man kan få en kurs i

paketinslagning. Hon är en hejare på det,

det är nästan att man inte vill öppna och

förstöra det hon slagit in. Har ni vägarna förbi Funäsdalen

är Butik Flava ett måste, kanon mysig butik.


Ja det var väll allt för denna gång, nu ser jag ut som

kissen på kortet, dax att gå och knyta sig.

Visst ja jag har varit på loppis runda i dag med

min loppiskompis Ann. Vad jag köpte visar nästa gång.




KRAM
Nettan

9 kommentarer:

~~*Pennyshouse*~~ sa...

halloj!

ojojoj...så mycke fint du packar upp...lovely.Lykthusen är ju underbara1
Vad kostar dom?

söta tofflor!

Gardinen är ju bara såååå fin...

Kramizz Nilla

Golden&Vitt sa...

Så fina lykthus..åhh vill ha vill ha...*ler*

Vilken bra ide du kom med, visst kan vi byta sockar, jag bara älskar dina mustofflor.Jag har ett par färdiga vita med pärlor i storlek 39?? Skulle det passa dig?

Hör av dig/Kram annika

m sa...

Vilka roliga tofflor du har virkat!

Golden&Vitt sa...

Jiippe vad bra att storleken passar, jag har ju bestämmt mig direkt jag såg dina mustofflor(underbart söta)..vita storlek 38. Åhh vad jag redan längtar :)
Byteshandel är perfekt hi hi

du kan väl maila mig din adress så skickar jag pärl sockar till dig.
Kram/annika

Finnpajsaren sa...

Men åh vad mycket fint du har! Blir absolut ett besök ut till dig nån dag. Sitter på samma kontor som din syster M. Hon ville dra med mig dit idag men jag kan inte... Ha det fint!

Thesèse sa...

Hej hej!

Men guuuud så mkt fint du packar upp. Jag ÄLSKAR husena, de vita med hjärtan på takt. Vad kostar de?

Tofflorna e ju som vanligt jätte fina!! Vill ju faktiskt till din butik snart..men har inte så mkt i kassan just nu.

kram Tess

Katarina sa...

Vad spännande att få packa upp så mycket fint! Och vad fin gardinen blev, helt i min smak ;). Jag gillar inte heller att sy knytband, men till min gardin använder jag färdiga bomullsband, det duger lika bra och kostar inte särskilt mycket. Husen var ju hur fina som helst, skulle passa uuutmärkt på min trapp. Ha det så bra och så ses vi väl förhoppningsvis inom en snar framtid.
Kram Katarina

Min Skattkammare sa...

Vilken söt gardin!
Och så mycket nytt och fint. Nej, det är inte roligt att behöva avbryta när det kommer så många paket. I början hade jag inte ens tid att gå på toa, ha ha ha!
Det hände inget otillbörligt, men som du säger, man blir som ett barn på julafton. Numera har väl ivern lagt sig lite. ;o)
Hoppas att våren kommer nästa vecka, för det här snöandet var då inte trevligt!
Huu.....
Ha det så bra!
Kram Kicki

Thesèse sa...

Hej hej! Vad kul att du gillar henne! Än så länge finns det bara ett ex. Hon är 50cm o kostar 400:-. det är svårt att göra henne mindre då armar o ben blir för smala för att stoppa snyggt. men du har ju 150 innestående.. så det blir ju 250+ frakt.. typ 36 kr..
ha en underbar snööö helg!

vad kostade dina vita lyckthus me hjärtan i taket?