6 mars 2009

VÄLKOMMEN VÅREN!!!!!!
Jag tror att våren är i antågande, för nu har
man blivit vår trött. För ett par veckor sedan
var man vinter trött.
Har i allafall lyckats med att få färdigt min
köksgardin. Det blev en falsk rullgardin
med ett monogram på. Det ska föreställa ett A
med en rosen girlang.
Hade varit roligt att visa helheten, men har även denna
gång lyckas att radera bilden.Grrrrrrrrrrrr

Som jag berättade i förra inlägget skull vi i väg och
köpa blommor till butiken.
Här kommer en blomkavalkad.
Titta och njut.

Det är väll ljuvligt med vår blommor.
Planterade en del av bommorna i små grupper.
Alla blommor vi säljer planteras om i härligt
slitna krukor. Fy sjutton för plastkrukor.
Det tycker vi inte om.
Här kommer ett annat blomarangemang
det är evighetsblommor, det tycker jag är bra
för gröna fingrar det har jag inte.
Ett par mini tofflor modell mus får vakta min
skapelse.
Det råder full aktivitet i butiken, har sågat
hmm min kära S har gjort det.
Han är ju mycket bättre än jag på det.
Men jag har slipat själv, och målat.
Det ska bli lite blandade texter när jag
målat ett lager till.

GRÖNA HÖRNAN


Godis i strut gott gott

Har knåpat i hop lite smycken, blev lite
inspirerad när vi var på mässan.
Tycker att det är läckert med mycket färg till
vitt och svart.
Föresten finns halsbandet i enfärgat
rött eller svart också.


Finns en kort variant också.





Linnea är min bästa halsbandsmodell.



Tänkte bara visa er tofflorna som Anna vann
på min tävling för ett tag sedan.
Hoppas att hon blir nöjd med dom.



Tänk när vi kan njuta av bellis i trädgården.
Tillsvidare får man njuta av dessa i plast.
Köpte dom här om dagen i LILLA BUTIKEN
som ligger i Sköllersta.
Där finns det sååå mycket fint.
Gör ett besök om ni har vägarna förbi.
Hon har öppet tisdag, onsdag
och torsdag.
Och sista lördagen i månaden.
Återkommer om klockslag.


I morgon ska jag gå ut och norpa några
grenar på mitt körsbärsträd.
Undrar om det kan bli så här mycket blommor.


Denna tavla köpte jag för ett och ett halvt år sedan
i Kina. Vi var hembjudna till konstnären på middag.
Han visade oss sina tavlor och jag blev genast
förälskad i denna. Den är målad på rispapper
Nu tycker Alva att hon väntat länge nog.
Vi ska ta en sista runda innan det
är dax för bolsterby.(sängen)
HA EN RIKTIGT SKÖN HELG.
Tänk på att:
Lyckans fjäril sätter sig
på den som har tid
att vänta.
KRAM
Nettan

3 kommentarer:

Katarina sa...

God morgon!
Vad mycket fina blommor du inhandlat! Och vad snyggt monogrammet blev, kul att min gardinmodell verkar ha blivit uppskattad :). Pratade med mamma häromdagen och hon berättade att pappa gjort en hjärtljusstake för bara ett ljus och hon sa att den var jättegullig. Ska bli kul att få se den. Jag vet inte när de är på väg ner, men rätt vad det är så dyker vi väl upp. Hoppas du får en riktigt skön lördag vännen!

Kram kram

Golden&Vitt sa...

Så fina blommor, vårkänslor ger du oss alla nu ...hmm vi har här i Haparanda 2 meter snö...

Guud så söta tofflor hon fick, och dom små mini mus tofflorna..urgulliga.

Ha en fortsatt trevlig Söndag/Kram annika

Pixi sa...

Åhh vad många fiana saker o dian tofflor!! GUDOMLIGA!! LÄGG INTE NER BLOGGEN!!! Sötis alva..man kan riktigt se hur sur hon e..hehe..kram =)