28 januari 2009

IKEA BESÖK.

Idag har IKEA haft finbesök av "Östersundare".

Vi har vridit och vänt på nästan allt där, klämt på

tyger plockat bland ramar och bilder.

Jag tycker inte att det finns några roliga tyger

där längre, bara det gamla vanliga.

Gustav tyckte i alla fall att köttbullarna smakade

smaskens, ja det gott med en liten paus.

Vi passade ochså på att besöka lågprisvaruhusen

när vi ändå var ute vid Marieberg.

Nog om detta.

Jag lovade att visa mitt virkprojekt.

Ljuslyktor i alla dess vårfärger.

Dom lyser så rart när man tänder dom.

Tycker faktiskt att dom blev riktigt söta.

Har köpt nya garner i dag, lite mildare färger.

Rosa är ju tydligen vårens färg, så det får bli
många rosa.
Ljuslyktorna finns i butiken 69:- för den
stora och 49:- för den lilla.
Har föresten funderat på att byta den röda
färgen i sovrummet till rosa. Kanske
blir det bra nu till våren. Kanske visar jag
bilder när det är färdigt.
I morgon skall vi in till stan och göra den osäker.
Det är marknad mitt inne i Örebro. Ett besök på
pandura ska det bli, dom har ringt om mina
grejer som jag har beställt. Spännande.
Kanske hittar man något nytt garn att virka
ljuslyktor eller tårtor av.
Har lite beställningar på gröna tårtor.
Och Gustav har beställt pannkakor som han kan
ha och leka med vid sin nya spis.
Ha det så gott alla bloggvänner
Kramar Nettan
Är det någon som svara på varför mellanrum
och radavstånd ändras när man
publicerar inlägget ?????????
Det ser jätte knasigt ut.
Hej igen.

5 kommentarer:

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej hej!!

herre jösses så längesen det var jag var här inne.
Ja "lyxhustru" kallar mina vänner mig....Skulle gärna byta med dom för några dagar...hihihihi...
Så söta lyktor du gjort.
Underbart fina saker dom fått in på panduro nu...har oxå beställt lite nya projekt jag har som ligger på lut....

Kramizz Nilla

Gårdsromantik sa...

Men visst är det så - man är så ivirg på at komma dit - jag blir alltid besviken.

Kram Maud

Golden&Vitt sa...

såå gulliga lyktor du virkat, visst är det härligt att rosa kommit tebax:)I mitt första hem var allt rosa *ler*läänge sen nu .

Ha en mysig helg/annik

ps. dina "påsar" passar så bra i mitt skafferi, är så lycklig över dom.yusen tack igen.

Roses & Angels sa...

Hej! Åh vad söta, precis mina färger också! :-) Kram Christa

Hanna sa...

Vackra ljuslykter.
Hanna
blommorifonstret.blogspot.com