24 januari 2009

Tulpaner, finns det något vackrare ?



Kan inte tänka mej mitt bord utan tulpaner.

Helst vita, men blandade färger går också bra.


Har nog fått lite vårkänslor i allafall.

Har plockat fram rosa, ljus gult, linblomsgrönt,

lila och ljusblått garn som det skall virkas av.

Vad talar jag inte om i dag:)

Håll utkik så ska jag snart visa er.

Tänkte ta lite kort på mitt kök också, det är

inte så länge sedan vi gjorde om. Tog

bort de gröna luckorna, och ersatte med

ljus beiga från IKEA. Vilken skillnad.


Har ju visat i tidigare inlägg kort på mina flickor.

Här kommer bilder på en del av mina favorit killar.

Det är dock en som saknas, Micke är svår att

fånga med kameran. Och hans små killar.

Jag sparar det till en annan dag.




FILIP yngst i barnaskaran 8 år.



Mitt barnbarn Gustav och min pappa.


Pappa är gräsänkling för tillfället, mamma har

tagit tåget till Östersund för att hälsa på

Gustav och Sofia.

Men snart är hon hemma igen, och då tar

hon med sig Gustav och Sofia till Örebro.

ÅHHH vad jag längtar efter dom.

Tänk att hon var tvunget att flytta till Östersund,

det är alldeles för långt dit. I bland blir man

nästan sjuk av saknad.


Nej nu är det verkligen dax att krypa till

sängs, skall försöka att hinna med

ett par loppisar i morgon.


Kramisar till er alla.


NETTAN








4 kommentarer:

Roses & Angels sa...

Hej! Jag har fyndat en hel del, ska fota senare och lägga ut allt på bloggen. Ja synd att det är så stort avstånd men med mig vet man aldrig hihi. Ja du det är inte lätt att förstå att dessa sidor men maila mig så hjälps vi åt! Kan vara lättare att förklara där. Ha en bra lördag så hörs vi, jags ka försöka hjälpa dig så mycket jag kan! Kram Christa

Roses & Angels sa...

Hej Nettan! JO jag har sett att du lyckats ändra bakgrunden hihih wohoo. BRA! Ja du hunden är söt men det kan bli lite jobb med det här, har ju en katt också. Men stackarn hoppas din son mår bättre nu. Tack SNÄLLA nettan för erbjudandet! Tack men jag ska kolla med syrran min om hon kanske har vägarna förbi rusta i Eskilstuna. Du vet att frakten om man ska skicka dom hit går på mera än dynorna kostar :-( tyvärr. MEN snällt av dig ändå. Hahha ja allt fungerar bara man inte ger sig och vågar prova, men inte göra samma misstag som jag gjorde hihi. Barn kan mycket dom. Vi hörs mera kram på dig//Christa

Roses & Angels sa...

Kul med nyheter!!! Snart få vi väl se dom eller??? Ja du det är inte lätt med denna teknik!! Ja stryka på bilder finns ju massor på tradera att jag inte tänkte på det!! Hahha tack för tispet vännen. Man kan ju göra massa olika. Vi hörs av mera och ska bli intressant att se vad du gör! Kram

Katarina sa...

Hej!
Jag såg att du hittat till min blogg, vad trevligt! Det missionshus längs vägen som du tänker på är nog fortfarande ett fungerande missionshus. Vårt hus ligger strax utanför Ervalla "centrum". Men det kan vi ta någon gång när jag besöker din butik för det tänker jag göra. Vi ses!

Ha det bra!
Katarina i Ervalla