17 januari 2009

VILKEN DAG !
Klockan ringde strax för 6.00,
men den hade inte behövts.
Hade kanske sovit max 2 timmar.
Min kompis kom och hämtade oss
vid 7 snåret.
Strax före 10 var vi framme vid
Formex mässan.
Vi parkerade nästan utanför,
och det var ingen kö in.
Vi starade i C-hallen.
Ni kan inte ana vad mycket grejer
det finns, allt är inte snyggt.
Var inte riktigt kry så mitt
köpbehov ville inte infinna sig.
Så vi bestämde at gå och äta,
för att samla nya krafter.
Nu gick allt mycket lättare,
vi hittade både det ena och andra.
Så det blev två nya leverantörer,
Madleys från Danmark och
Off side från Sverige.
Tyckte att vi lyckades att hitta
jätte fina grejer.
Man skulle haft stegräknaren
på sig för man undrar hur lång
man har gått.
Det känns i benen, somnade så fort
jag kom hem.
Tänkte att jag skulle visa vad jag
knåpade i hop till Gustav, våran nya
kock i familjen.
Får det lov att vara lite köttbullar,
eller korv och potatis ?
Härlig vinter bild
Ha det så gott
Kram Nettan

1 kommentar:

Golden&Vitt sa...

Guud vad du virkat häftiga godsaker,kocken måste ha blivit nöjd. Håller med om att jag oxå vill virka lite ditt och datt man blir ju så inspirerad. Fast jag hinner ju inte, stickar ju sockar på löpande band:)

Vilka söta vovvsingar du har, älgdräparen hi hi sååå tuff liten rackare som inte ens är rädd för konungen i skogen:)

Hoppas att du nu tagit igen dig efter prommisen på Formex:) åhh vad jag hade velat vara där.

Kram/annika