8 februari 2009

HJÄLP!
Jag fått råttor i affären?
Ja på sätt och vis, virkade sådana.
Tycker att jag lyckades ganska bra med dessa
små mustofflor.
Storleken är 23-25
Garnet har jag köpt av Gunnilla i
Bruna Boden.
Jag köper nästan allt mitt handarbete
garner, tråd och tyg där.
Det är bara när hon har stängt som man måste
åka någon annanstans
Bruna Bodens öppettider:
Onsdag-Fredag 10-18
Lunch
12.45-13.15
Lördag
9-13
Jag undrar vad man ängade sig åt förut
innan jag upptäckte bloggandet.
För tiden bara rinner i väg när man sitter
och kollar runt på era fantastiska bloggar.
Var inne och tittade på en blogg vars
hemadress är Ervalla.
Hon hade en så fin köksgardin.
Frågade henne vart hon köpt den.
Men hon svarade att den hade hon gjort
själv.
Ner i källaren och letade efter min påse
med märkböcker. Dessa böcker fick jag
ärva efter min faster Jaja i Göteborg.
Ritade upp mönstret på linnetyg.
Ja sedan var det bara att börja brodera.

GRRRRRRRRR

Hade en jätte fin bild, råkade komma i mot

delete. Vips så var den borta.

Ja ja ni får resultatet senare.

Visar istället lite bilder från butiken.

VÅRENS FÄRG ROSA



Lampkjol al a Nettan
vitt står sig alltid.


Lite ljus påsar finns i olika varianter


Mitt senaste tillskott.
Tvättmedels tags, praktisk detalj så
man vet vad som är vad.



Pulsvärmare.
Kan behövas när graderna på
termometern kryper under nollan.

Ja det var lite smått och gott från

BUTIK mamma lycklig

Stora Mellösa

Har fått beställning på princesstårtstofflor

dom är på gång, nästan färdiga.

Skickar dom i början på veckan.

Dessa är st 38-40
Kostar 149:-




Ville bara visa mitt Tradera fynd.
Hade en lika dan när jag var liten.
12:- betalade jag för den
Billigt!

Har varit barnvakt i helgen till Michaels
Felix. Här är Felix och Michael .
Felix har hunnit bli tre år, och är farmors kille.
Det går hett till när han är här, busar med farbror
Filip och faster Linnea. Och hunden Alva förståss.



Ha nu en riktigt skön söndag kväll.
I morgon är det åter måndag igen.
Pust och stön.
Många goa kramar
Nettan

8 kommentarer:

Thesèse sa...

hej vännen!
Antar att det är min a toflor som är på g! De ser så jättefina ut.. Åh vad kul o spännande. Rått tofflorna var ju så himla söta de med.. Du gör såå fina saker. Kommer o hälsar på i vår :) kram tess

Lilla huset på prärien sa...

Åh Nettan vilka fina små "mustofflor" du har gjort - supersöta! Och du verkar ju ha en jättefin butik :) Älskar fårskinn... såg att du hade några liggandes där. Vackert.

Och så såg jag lilla Alva lite längre ned också - hon är ju jättesöt, ser inte brun ut alls!? Min Rocco är mest långhårig han, har jämt dåligt samvete för att jag inte trimmar honom. Har för mycket med barnen...

Kram Jenny

Min Skattkammare sa...

Men oj, vad du är produktiv, och fint blir det!
Mustofflorna är ju för rara!
Ja allt du gör blir så fint och personligt!
Önskar dig en skön kväll!
Kramisar Kicki

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej hej!

ååå så söta möss.Roligt med lite nya ideer.....själv har jag huvudet fullt men inte tid att göra nyheter.beställningsblocket är fulltecknat...*LER*

Men snart så ska det skapas igen.

kramizz Nilla

Katarina sa...

Hej! Jag tänkte komma förbi vid din butik i veckan. Antingen onsdag eller lördag. Hoppas att du är där då, annars får vi ta en annan dag. Då kan vi prata lite om bokstödet du undrade om också. Min mamma blev jätteinspirerad av dina virkningskonster kan jag säga. Men sen är du ju så fantastiskt duktig också! Det ska bli jätteroligt att få se hur du har det i butiken. Ser fram emot det.

Kram Katarina

Thesèse sa...

Visst är det du som är utmanad..men bara om du vill! Nu har jag mailat dig, bara så du vet :) KRAM

Katarina sa...

Hej igen! På lördag kommer jag på besök. Kanske har jag ett eller annat barn i släptåg också. De blev väldigt förtjusta i mustofflorna. Fika låter trevligt :). Vi ses!

Kram Katarina

Pixi sa...

Ohh vilka vackra saker du gör särskilt dina tofflor ,e lite svag för såna..haha
,följer dej gärna!!=)Pixi