3 februari 2009

JOBBARDAG
Trotts det fina vädret har jag varit inne hela dan.
Har suttit i min källare och sytt och sytt och sytt.
Linnea har varit hemma och hållt mej sällskap,
hade ont i sina öron och halsen.
Hon har knåpat med att par tofflor, som blev riktigt fina.
Nå vad tycks ?
Hon var ganska stolt när hon fick prova tofflorna.
Nu blir väll hela familjen förärad med virkade tofflor.
Man använder tredubbelt garn så går det jätte fort att
virka dessa även för Linnea som inte är så van.
Var tvungen att prova att virka ett par jag oxå
Tycker at Alva blev jätte fin, men det tycker INTE hon.
Hon ser inte så road ut.
Nu är Gustav och Sofia tillbaka i Östersund
man längtar redan till nästa gång.
Den här minen var något nytt han hade kommit på.
Jag försökte att ge honom en puss varje gång han
gjorde så, så det blev ganska många pussar.
Gustav fick med sig en ny lampkjol hem.
Tyget köpte vi på Åhlens.
Vilken tur att det finns Åhlens, för dom har så
mycket fina tyger. Och när dom rear, ja då rear
dom verkligen.
Lurar på att sy flera, kanske någon annan
vill ha en sådan lampkjol.
Nej nu undrar ni väll om jag har glömt tävlingen.
Nej då det har jag inte.
Tänkte att ett par tofflor kanke vore skönt.
Ja det får bli första pris, naturligtvis i valfri
storlek och färg.
Detta fodral till näsdukarna får bli andra pris.
Praktiskt att ha i handväskan.
Några små tröst priser skall jag nog kunna ordna oxå.
REGLER.
Lämna en komentar = 1 lott
Länkar du = 2 lotter
Enkelt eller hur?
Tävlingen avslutas den 16:e februari kl 24.00
Avslutar med att visa en köksbild.
Det skull ha varit fler men av någon konstig
anledning försvann dom.
Ha det så jätte bra och lycka till i tävlingen.
Natti natti
kramar Nettan

30 kommentarer:

Roses & Angels sa...

Hej Vännen! Åh vad söta tofflor du har fixat ihop hahah och speciellt till hunden! Självklart är jag med i tävlingen, ska bara lämna dotter till förskolan. Haft det bra annars, halsont och så jaha du börjar väl inte bli sjuk? VI hörs mera Kram Christa

annashusidingtuna sa...

Hej!
har kollat runt lite på din blogg och ville bara lämna ett avtryck om att jag varit här.
Fin blogg du har!
Kram Anna

Anonym sa...

Vilken fin blogg jag hittade här.
Vilka otroligt mysiga tofflor..
Önskar dig en bra Tisdag.
Kram

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej hej1

självklart är jag med å tävlar.

Fina nya saker du sytt, virkat..

Kramiz nilla

Fjällsnipans Alster sa...

Vilka fina tofflor.... att hon hade tålamod att göra dom alldeles själv!!!

Katarina sa...

Hej! Vilka supersöta tofflor! Tack för tipset förresten om att det var rea på Jakobssons möbler i helgen. Vi hittade inget på själva rean men vi hittade äntligen en soffa!

Ha det bra!
Katarina

Pyssel och Trams sa...

Va kul att du vill vara med och tävla hos mig, och självklart vill jag även vara med och tävla hos dig!=)
Länkar i högerspalten på min blogg!

Mvh Anna

Anonym sa...

Vilka söta saker du gör, önskar att jag också var pysslig och kunde virka och sticka och sy.

Jag är med och tävlar och har lagt en länk i min tävlingsblogg (som du gärna får tipsa om du ska ha fler tävlingar)

http://molnboanna.blogg.se/2009/february/virkade-tofflor-mm.html

info@annakarlsson.se

//Linda sa...

Jag vill gärna vara med, är så avundsjuk på folk som han virka! :)
Har länkat också:
http://linblogg.blogspot.com/2009/02/virkade-tofflor-162.html

Therese sa...

Jag tittar in för att knipa en lott! För kall om fötterna är jag för jämnan...

Trevlig dag!

Önskar,
Therese

bjarstig@live.se

Anonym sa...

Jag deltar gärna i denna tävling. Håller mina tummar hårt =)

Anonym sa...

Åh vilket underbart pris!!! Jag är jättegärna med och tävlar!

Barbro sa...

Vilka fina tofflor. Jag tillbringar sommaren i Finland (i stallet for Florida) sa om jag vinner kanske du kan skicka dem till min finska address?!
Barbro

Barbro sa...

Min syster Barbro tillbringar sommaren hos mig i Finland och jag skulle garna vinna tofflorna for henne.
Siw

Tea Lady sa...

Hej!
Urgulliga tofflor och mysig blogg. Ett par prinsesstofflor skulle säkert falla Prinsessan i smaken...

Jag länkar i bloggen, där jag även har en tävling.

www.tefrossa.blogspot.com

Kram,
Lena

Anonym sa...

Vilken perfekt vinst för mig som alltid fryser om fossingarna! Har länkat i min tävlingsblogg:

http://evamar.blogg.se/2009/february/tofflor-mm-16-februari.html

Anonym sa...

Åh, så fina! Jag vill gärna vara med och tävla... :D

anonitota@comhem.se

LillaLiten sa...

ÅÅÅ jag vill gärna vinna att par virkade tossor till min lilla Molly!! Har länkat;

http://segtsomkolatavlar.blogspot.com/2009/02/tavling-avslut-16-feb.html

skulle jag få äran att vinna finns jag på skutten@yahoo.com

Anonym sa...

Jag är med :):)

Anonym sa...

Hej! Vilka fina tofflor och vilken smart näsduksväska, jag är med och tävlar om dem! Jätte mysig blogg. Ha en bra dag! Kram Fia

Karin sa...

Fina tofflor, dom vill jag vinna

Anonym sa...

Är gärna med i tävlingen! :)
Har ingen blogg själv.

Hälsningar,
Anne B. från Finland

Anonym sa...

Självklart vill jag vara med och tävla om de supersöta tofflorna.
Jag länkar, förstås.
Carina i "Lilla vrån"

FåFängans Hem sa...

Hej hej

söt tävling, kul med tröstpris!!

jag länkar så jag får två chanser :)

kram Anna

Anonym sa...

Jag vill också självklart vara med och tävla! Sååå söta tofflor =)

Länkar givetvis =)

// Linda

Anonym sa...

åh vilka fina tofflor! perfekt för mig som alltid är så frusen om tårna också.
min mail: fakesound_@hotmail.com

Wirha sa...

åh - ett par tofflisar skulle sitta perfekt då jag sökt med lyckta i alla affärer i staden men inte kunnat finna några stickade tofflor på hela vintern...

Jag är helt klart med och tävlar - för sticka eller virka det har jag aldrig kunnat!

länkat: http://wirha.blogspot.com/2009/02/toffla-pa-mig-snalla.html

Sofie sa...

Härlig blogg du har, alltid kul att hitta in till nya! Tyckte vovven var jättesöt med tofflor!
Deltar gärna i tävlingen, och länkar självklart!

Anonym sa...

Jag är med :) Tofflorna var ju jätte söta :)

Golden&Vitt sa...

Så gulliga tofflor! Vill såklart vara med och tävla,kan man kanske ha samma tur igen hi hi
Fast i ärlighetens namn så skulle tröst priset vara nåt för mig just nu...snörvel snörvel här hemma..

Länkar såklart.

ha en bra Alla hjärtans dag/Kram annika