3 februari 2009

VARFÖR ?
Ska det vara så otroligt svårt att köpa present
till sin man ?
Frågade om han önskade sig något, kalsonger, strumpor
skjorta eller en tröja. Men nehejrå så enkelt ska det inte
vara. Linnea undrade om han ville ha ett par virkade tofflor,
men jag trodde han skulle bli lika glad utan.
Vilken tur sa hon för jag skulle aldrig ha hunnit med det.
Så han får väll ha det innestående.
Nåväl, trodde att jag skulle vara lika duktig i dag som
jag tycker att jag var i går. Men ack vad man bedrar sig.
Har inte närmat mej symaskinen i dag.
Kom därimot på en galen ide, för en tid sedan
visade Pernilla på Pennys House en virkad mössa som
såg ut som en princessbakelse.
Så jag ville inte vara sämre, ut och köp garn skrek det
innom mej. Han knappt hem förens jag landade i fåtöljen.
Här nedan ser ni resultatet.
PRINCESSTOFFLOR

Väldigt varma och sköna.

Gjorde dom i ett ull/syntet garn från

Euroshopper. Dom är jätte billiga på garn.

Förövrigt skall dom stänga igen om ca 2 månader

trodde tjejen i kassan. Synd tycker i allafall jag.

För jag köper deras sköljmedel luktar

guddomligt och tvätten blir jätte mjuk.

Du glömmer väll inte att tävla, kanske vill du ha dej

ett par princesstofflor.

HA DET BÄST ALLA BLOGGVÄNNER.

Kram Nettan

12 kommentarer:

Roses & Angels sa...

HEJ MEN SÅ söööööta dom är! hihi VILKEN IDÈ hahha. Självklart är ja med o tävlar. Jippiie kram

Unknown sa...

Men åhhh så söööta princesstofflor,vilken kul idé att göra sådana,dom är urgulliga!
Vill gärna vara med i tävlingen..behöver nya tofflor och dom där söta vill jag så gärna ha!=)

Kram Maria

Sallys hus sa...

Tittelitut....klart man vill vara med o tävla om ett par sånna där söta bakelser.
Min Kajsa skulle bli alldeles lyrisk om hon såg dem.
Hon samlar på Pennys Houses bakelser....
Kram kram
Katarina

Katarina sa...

Men gud vad du är duktig på att virka! Helt fantastiskt gulligt! Du undrade om min köksgardin. Jag har sytt den själv av ett gammalt lakan så den går inte att köpa någonstans, men det är busenkelt att göra själv!

Kram
Katarina

Anonym sa...

askbv,d-ancb,,.

Anonym sa...

hejsan

ANNIKA sa...

Vill gärna vara med och tävla..
gustafsson.57@hotmail.com

Thesèse sa...

Hej på dig! Åh såna tofflor vill jag ha!!!Är helt tokig i prinsesstårte saker, bakelser o muffins) Skulle aldrig ha tåla mod att göra sånt du gör :). Stickar lite men inte såå avancerat. Men när jag gör det köper jag oxå garn på euroshopper (de har så fina färger)o är jätte besviken på att de ska lägga ner! Du får JÄTTE GÄRNA beställa av mig, inget skulle göra mig lyckligare än om någon uppskattar mina alster.. Vad skulle du ta för ett par tofflor i stl 38?
Tack för att DU finns! Kram

Roses & Angels sa...

HEJ!JA äntligen fredag. Pust. Ja jag har haft tur med klänningen, och huset vet jag inte ännu, törs inte hoppas för mycket. Ja snälla du jag ska vara rädd om ryggen min. Ha en bra dag själv, vi hörs Kram Christa

Min Skattkammare sa...

Nämen....Hej!
Jag glömde alldeles bort att kika in och tävla, inte bra! Men nu var det ju inte försent ännu!
Vilka söta små tofflor, vad duktig du är!
Jag är med och tävlar.....tralla la la! :o)
Må så gott, vännen!
Kram Kicki

Thesèse sa...

Hej igen! Du kan börja sticka så fort du får tid.. :) DU får höra av dig hur vi ska göra med bet. om hur du vill ha det. Jag har precis hunnit klart med en till ängel. Lägger ut den så fort jag kommer hem.. vill säga i morgon. Det är den bad/morgonrocks ängel. Sitter med en handduk på armen o så har den en gosig morgonrock. Tänkte jag ha på min pall i badrummet. Vi hörs snart igen! Kram tess

Heidi sa...

Hej!

Jag är med och tävlar!
Har länkat på min blogg
http://vittsomsockertavlar.blogspot.com/

h_ylisirkka@hotmail.com